La gestió d’un menjador escolar passa per oferir uns menús saludables, cuidant els detalls casolans i amb el màxim rigor de qualitat i seguretat alimentària. Però també cal aprofitar aquest espai per a ensenyar-los tot els hàbits i costums respecte l’alimentació, coneixements sobre els productes, la cultura del menjar i les tradicions del nostre territori. Ens diferenciem amb d’altres empreses per oferir també activitats dirigides durant l’hora d’esbarjo. Els monitors no són uns “vigilants”, sinó dinamitzadors. L’estona d’esbarjo és un espai més d’aprenentatge no formal i de convivència a partir dels valors del lleure.


Quàlia ofreix el servei integral de menjador a les escoles i a les Ampes:

- Subministrem el dinar als centres de la zona que ho desitgin, ja sigui utilitzant la cuina de l’escola o amb un servei de càtering.

- Menús equilibrats i adaptats a les edats de cada infant realitzats per una nutricionista professional.

- Es donen propostes de sopars complementaris als menús de dinars.

- Servei de monitoratge durant l’hora de menjador.

- Portem a terme les activitats de lleure durant els migdies, després d’adaptar-les al projecte educatiu de cada centre.

- Gestionem l’adequació de les instal·lacions per tal que compleixin els requisits d’un menjador escolar.

- Gestionem la part econòmica i financera (cobrament als usuaris, gestió de beques i ajuts…).

- Informem els pares i les mares dels hàbits alimentaris dels seus fills/es.


Tallers i activitats que es realitzen durant l’estona d’esbarjo dels migdies:

Els nens i nenes escullen quina és l’activitat que els agradaria realitzar i al llarg del curs passen per totes elles.

- Revista i blog: El Cargol tafaner és la revista que elaboren els nens i nenes de l’Escola Maria Mercè Marçal durant la seva estona d’esbarjo. Pensen i elaboren els continguts i després s’imprimeix per a poder repartir a tota la classe. Participen a realitzar el blog de l’AMPA (www.ampammm.wordpress.com)

- Jocs esportius: realitzar esports en equip o jocs on els infants hagin de compartir i superar uns reptes. Des de “pichi” al futbol tradicional. Qualsevol joc que ens permeti fer exercici físic és bo per fomentar els hàbits saludables.

- Let’s play: espai realitzat en llengua anglesa i on participen els voluntaris europeus de l’Associació Alba. Aquests realitzen jocs amb els infants en anglès, fomentant d’aquesta manera l’aprenentatge de l’idioma, sobretot a nivell oral.

- Lectura: grup de lectura dels migdies on els infants comparteixen un mateix llibre, comenten el seu argument i capítols que més els han agradat. Es fa la lectura conjunta i individual del llibre i s’inicia un petit debat.


Cuina saludable

La gestió d’un menjador escolar passa per oferir uns menús saludables, cuidant els detalls casolans i amb el màxim rigor de qualitat i seguretat alimentària. Treballem amb els professionals i el servei de línia calenta de Cuina Central de l'Associació Alba i també in situ amb els cuiners de cada centre educatiu.

Oferim menús equilibrats elaborats per una nutricionista col·legiada i amb el toc especial que posa el cuiner de cada centre escolar: cuinar amb amor.

ELS PILARS DE LA NOSTRA CUINA

1- La nostra cuina es basa en la dieta mediterrània, gustosa, nutritiva i variada.

2- Recolzem els petits productors del territori introduint, en la mesura del possible,
productes artesans, ecològics i de proximitat.

3- Cuina amb baix contingut de greixos. Reduïm els fregits cuinant amb forns de convecció.

4- Elaborem dietes i menús especials per a infants celíacs, amb al·lèrgies o intoleràncies.

5- Qualitat i seguretat alimentària: tenim cura de la traçabilitat dels productes a partir d’un protocol que fa un seguiment del producte en tot el procés, des que arriba, fins que surt de la cuina. També en el cas de les dietes especials.

6- Menús adaptats a les necessitats de cada infant. En funció de l’edat es van introduint nous sabors i textures fomentant així un aprenentatge per a la cultura del menjar.

7- Àpats festius per trencar rutines i treballar les tradicions culinàries del nostre territori.